fredag 17 oktober 2014

White Christmas


Ok, det är alltså 68 dagar kvar till julafton (bilden från appen räknar ju ner till juldagen) och det finns ingen frost, "kyla" eller snö i sikte här i Östergötland. Fem grader är visserligen inte varmt, men det är heller inte kallt nog för att julkänslorna ska infinna sig. Jag saknar sådana där frostmornar som biter i kinderna på en och när luften känns krispig och "ny".

Hur är er inställning till en snöfri jul? Ni som bor i de allra sydligaste delarna av landet är kanske lite vana, ni norrut är ovana och vi som är i mitten någonstans kör väl 50/50 nått sånt.
För mig är det rätt viktigt med snö för julstämningens skull, jag har svårt att få den där suuuuperkänslan om det inte finns något vitt (eller i alla fall frostigt) på grenar och i gräs.
Jag älskar ju snö liksom. Vi minns ju alla de här jularna/vintrarna för 3-4 år sedan som var supersnöiga, superkalla och supermysiga - en sådan önskar jag mig i år också, men det får gärna komma EFTER att min bebis kommit ut så vi inte fastnar i
 någon snöstorm på väg till BB eller så =)


//Jessica

4 kommentarer:

  1. Jag bor ju i skåne och är inte jättebortskämd med snöiga jular, snön brukar inte komma förrän efter nyår och man blir ju utled på den nästan direkt då.
    Jag älskar verkligen snö på julen och håller tummarna för att den kommer i tid i år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller också tummarna - förra året var vi ju inte så bortskämda med snön direkt!

      Radera
  2. Som sagt, när man bor lite längre söderut i landet har man ju fått vänja sig vid gröna jular. Förhoppningen är att det i varje fall ska vara tillräckligt kallt för att det ska vara lite frost på träden, för visst blir det mer stämningsfullt med en vit jul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mer stämningsfullt absolut och frosten passar ju bra i bristen på snö!

      Radera