söndag 30 november 2014

Advent

I dag mår jag lite bättre och det har varit en stilla advent med både tända ljus, adventskalenderöppning och julpyssel.

I morse tände vi ljus och öppnade våra adventskalendrar. Vi har ju just sådana, jag och min sambo, en present varje advent! Ganska lagom och man får något som är lite mer än typ en hårsnodd. 24 presenter till en vuxen blev rätt dyrt förra året ... men roligt... men dyrt!

 Den här bilden är visserligen från i eftermiddags, men ändå - det var samma ljus i morse ;)

Jag kammade hem storvinst i adventskalendern om ni frågar mig - för jag fick boken: "Fixa Julen - proffssens bästa tips för en lyckad jul". Den är superbra. Det finns många roliga och enkla recept vi ska testa där i år! Men den har inte bara bra recept, den är liksom sådär "snygg" också, vilket jag gillar.
En rolig sak är att till varje recept/tips så finns en liten lista på julsånger som passar till - ett roligt inslag och ett bra sätt att få lite nya jullåtstips.

Eftermiddagen spenderades med pyssel, men det får bli egna inlägg under dagarna som kommer och sen kollade jag på Ensam Hemma 2 som visades på tv3.

Hoppas ni alla har haft en fin och lugn advent. Den här helgen avslutades bra mycket bättre än den började =)

//Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar