söndag 23 november 2014

Julutställning i Gamla Linköping

I dag åkte jag och sambon till Gamla Linköping, ett av mina absoluta favoritställen att strosa runt på här i stan. Det är så mysigt med de gamla husen och  de små affärerna och att bara insupa den lugna atmosfären. De har öppnat sin julutställning nu på Curmanska Magasinet, så vi tog oss en tur där.

En gammal tomte hälsade oss välkomna.
Allt går i "gammal stil" och handlar om hur julen firades förra. Allt från början på julfirandet i Sverige till 40-50-tal.

De olika granarna är pyntade efter olika stilar... eller om det var årtionden (jag minns inte )...




 Det bästa i utställningen är det lilla "filmrummet" där den gamla svartvita versionen av "Tomten" visas. Den är både mysig, julig och så älskar jag det där gamla skorrande ljudet...
Om någon av er har vägarna förbi Linköping så rekommenderar jag varmt att ni åker till Gamla Linköping.

Det blev en härligt, julig liten söndag!!!
//Jessica










3 kommentarer:

  1. Så fin julenisse som ønsket dere velkommen.
    Og så herlig julestemning en slik tur må gi.
    Ha ei koselig førjulsuke!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Och ja, det blev verkligen mer stämning än vi förväntat oss - bara positivt =)

      Radera
  2. Ser riktigt jättemysigt ut.

    SvaraRadera