onsdag 25 november 2015

Leksandsknäcke - Kanel och Äpple

Fick hem ett smakprov på Leksandsknäckes nya smak för året: Kanel och Äpple.
Var väldigt spänd innan jag smakat och ...
Jag älskar rimmet:
"I detta paket kan du smaka
både kanel och äppelkaka"
... ja, det smakar ju äppelkaka och den smakar kanel, men i ärlighetens namn vet jag inte vad jag ska äta på brödet eller när jag ska äta det. Det är gott, det är inte det. Men jag vet liksom inte när det bör eller hur det bör förtäras.

Nu äter ju inte jag vare sig kött, smör eller ost (de sista två tycker jag inte om), men jag kan liksom inte se att det här är ett bröd som jag kommer att äta till frukost eller till middag eller på julbordet. Det har nog helt enkelt lite för mycket smak av kaka för min del.

Några kompisar och min sambo som också smakade tänkte att det kanske skulle vara gott med antingen enbart smör på eller med lite brieost.
Jag tänker att det kanske funkar om man äter julskinka och har lite päron- eller äppelkompott på?
Troligen är det ett knäckebröd som kommer gå hem hos barn - jag hade nog gillat det som liten och smula i min fil. Som vuxen har jag blivit smartare och gillar inte fil heller ;)

Nä, jag är nog mer traditionell i min knäckesmak och kör hellre på det gamla vanliga Leksandsknäcket. 
Någon annan som smakat, vad tyckte ni?

/Jessica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar