tisdag 8 december 2015

En vecka senare

Nu är vi på banan igen. Men det är väl då själva dumsmörgås också att gå och bli så sjuka i slutet av november och början på december. När sambon bara kräktes och jag själv låg i 39 graders feber + tog hand om en liten som mådde halvtjyvens - ja, då är man inte kaxig kan jag lova. Och man orkar inte tänka så mycket på julen heller, framförallt orkar man inte blogga om den - därav torkan.
Men vi är friska nu(och tänkte hålla oss så...) och en hel del julande har ju hänt även om jag inte varit här så mycket. 

I söndags på andra advent var vi på julmarknad i Gamla Linköping, något som alltid brukar vara supermysigt - men inte i år. Tomt på stånd, ingen julfeeling, inga lotter att köpa, ingen dans kring granen... nä, stor besvikelse. Annars brukar det alltid vara ett säkert kort, även om vädret inte bjussar på snö och decemberfeeling. Men ack va besviken jag blev =(

Gamla Linköping
Kvällen bjöd på desto juligare tillställning i form av julkonserten "Christmas Night" med Magnus Carlsson, Shirley Clamp och Sonja Aldén. 
Förr förra året var jag och min mamma på samma tillställning och det var lika bra i år - förnyat och nya låtar och asbra underhållning. Det var under konserten som jag kände hur julkänslorna började komma - supermysigt!
Fick en ny julfavoritsång också: Vinterhamn med Benny Anderssons orkester (fast i söndags så sjöng Magnus Carlsson den) - jättefin, sök på Spotify om ni inte hört. 

Inte så bra kort men ...
Dekoren var så snygg, Magus Carlsson får en bättre röst för varje år tycker jag (lyssnar ju bara på hans julsånger iofs) och väldigt stämningsfullt.
Nu ska jag sova, för imorrn ska jag till mitt nya jobb och kolla lite =)

/Jessica

1 kommentar:

  1. Håller med dig, det var den tråkigaste julmarknad jag varit på. Ingen tomte, inga lotteristånd allmänt tråkig ingen julfeeling. Det brukar vara jättemysigt där. Vi får nog åka till någon annan julmarknad 2016.

    SvaraRadera