tisdag 18 oktober 2016

Amelia Jul

I går låg den i lådan när jag kom hem - Amelia Jul. 

Herregud, är vi redan där..HÄR? Alltså i tiden då jultidningarna börjar poppa upp?
Jag har inte hunnit med. Den långa sommaren satte mig lite ur spel. Men jag kommer nog i kapp ska ni se.

Så årets Amelia - vad tycker och tänker jag?
Överlag Bra, lite som den brukar och jag gillar att jag inte hittar så mycket "trams" i den. Har lite svårt för det ibland.
Åh andra sidan tycker jag att den tappat lite de senaste åren. Tror nästan att Allers Julmagasin tagit över min topp 1 som i många år var just Amelia Jul.

Men det som jag gillar i år är:

Underbara Claras retrojulpyssel


Fantastiska Jessica Frej och hennes nydanande recept.

Sen tycker jag att Amelia Jul är väldigt bra på "uppslag" med smånotiser och uppslag med förslag på julklappar.

Ett plus är också att de tipsar om tv och film.

Det jag inte gillar i årets tidning är:
Modereportaget - supertrist måste jag säga. Annars brukar det vara bra, men det kändes trist, mörkt och ojuligt i år(med viss reservation för att det är jag som är sjukt otrendig ... ;)     ).



Så, överlag en bra tidning. Varken bejublande eller dålig, men ska en köpa EN ENDA jultidning i år - rekommenderar jag dock inte den här!

 Vad tyckte ni var bäst och trist i tidningen i år?


/Jessica








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar