söndag 23 oktober 2016

Blossa glögg - ett smaktest

I går var det tänkt att jag skulle börja göra julkort. Men så såg jag att "Så mycket bättre" skulle börja och det tycker jag är rätt roligt. Så i stället blev planerna: glögg, peppisar och Så mycket bättre.
I fredags köpte jag Blossas nya smak(alkoholfri) för året: Blåbär och ingefära!

Det låter ju sjukt gott, varma blåbär, ingefära med ett sting och så glögg på det!
Så hur var den då?

Svar: Skittrist!
Den smakade definitivt inge blåbär. En viss skarphet av ingefära kändes i början, men försvann snabbt. Eftersmaken innehöll en svag svag svaaaag smak av glögg som försvann lika snabbt som den kom. Sen var den extremt tunn. Det är ju alkoholfri glögg då den inte blir "simmig" av alkoholen, men det här var som varmt vatten utan någon smak typ.

Betyg: Vilken trist glögg - rekommenderas inte - till någon - inte ens barn!

Nä, tacka vet jag den vanliga lättglöggen från affären - alltid godast =)

Vilken är er favoritglögg?

/Jessica

4 kommentarer:

  1. Jag blev också väldigt besviken på denna glöggen, förväntningarna var höga men det var nog den tråkigaste glögg jag har smakat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen en "tråkig" glögg. Men men, nu är den testad och vi gör inte om det ;)

      Radera
  2. Tacka vet jag Blossas vanliga glögg.

    SvaraRadera