onsdag 19 oktober 2016

Den nya julboken.

Julen höll ju på att bli inställd då jag inte kunde hitta min julbok. Och det kan jag fortfarande inte, så jag gick helt enkelt och köpte en ny - exakt likadan!
Så nu är planeringen i full gång.
Och det hade ju varit kul om ens släkt bodde närmare (både min och sambons) så att fler ville komma till oss och fira jul och jag fick chansen att göra alla tusen praliner och maträtter och godisar som jag vill testa. Nu känns det lite som att det inte finns utrymme, för vi orkar inte äta upp allt själva liksom.
    Och vi tar ju bort och lägger till nytt, men ni vet hur det är: det finns helt enkelt vissa saker som en inte vill ta bort på jul-och gottebord och då står vi där med för mycket mat eller godis eller både ock.

Aja, lyxproblem, så vi släpper det. Tillbaka till julboken.
Dessa listor finns alltid med:
Julkort
Julmat - köpe och göra

Julgodis - köpe och göra
Julklappar (listor under resp. namn)
Adventskalendrar (+ listor på saker om jag gör dem själv)
Köpa till första advent
Göra till första advent
Julmarkander/Julevent

Julbord
Kläder till julafton
Julpyssel


Viktigaste listorna är nog Maten, godiset och klapparna =)
 Vilka är era viktigaste?
/Jessica

2 kommentarer:

  1. Det är nog maten, godiset och klapparna här också. Borde kanske köpa mig en planeringsbok jag också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, gör det!
      Köp en som räker flera år - det är kul att ha kvar förra årets listor. Och sen är det så bra att ha en liten som är lätt att ha med i jackfickan eller väskan när du handlar =)

      Radera