fredag 14 oktober 2016

Jultidningsrecensioner - 101 ideér!

Så var de här - de första jultidningarna.
Jag har inte orkat skriva något om dem förens nu, för det här har varit en hektisk vecka med mycket stress och alldeles för lite ork. Dock kom lite krafter tillbaka i onsdags efter att jag spenderat en dag ute i skogen med min, och en annan, grupp på jobbet. Alltså hösten är ju lugnt den finaste årstiden. Vilka färger, vilket ljus, vilken brist på ljus, vilka dofter, vilka ljud. Jag hde kunnat stanna hur länge som helst och blev verkligen påmind om varför jag vill flytta från staden - jag måste ladda batterierna oftare.

Aja, men åter till jultidningarna; Allers Julmagasin, 101 ideér och Hus & Hem Julspecial har jag läst den här veckan. Och jag är MYCKET nöjd, känns som förra året var ett mellanår, men att det i år blivit överlag bättre. Kanske det var jag som hade ett mellanår förra året, hur som så är det så jag upplever det. Tänkte att vi kör en recension per dag i helgen. Först ut är: 101 ideér

Alltså vilket nummer!!!
Men kom igen, dra mig baklänges på en tallpinne och så alla andra talesätt däremellan! ! !
Älskar det här numret.
Favoriter:
- Nedräkning till julen - alltså vilka roliga julkalendrar att DIY:a. Jag ska göra de där små husen. Det enda minus med det är att det inte finns en ordentlig PDF på hemsidan. Jag har letat och letat(om någon vet så snälla länka mig!)
- Julreportaget hemma hos Teija på sid 56
- De barrfira granarna - alltså va bra och enkelt och billigt det kan bli och ändå så snyggt. Ska göra på jobbet
- Och så Kreativa Karin såklart(ALLTID Kreativa Karin). Älskar sugrörsstjärnorna.

Jag rekommenderar verkligen  att köpa den här i år om ni älskar julpyssel. Jag kommer luspyssla mig igen den i alla fall.
och nä, tyvärr inga bilder (Sunkigt blogginlägg utan - ni vet det här med att jag gillar lite text och så....) men mobilen strejkar =(

See ya!

1 kommentar:

  1. Har inte hittat en enda jultidning i butik ännu i år :( Grymt besviken, men de kommer väl så småningom.

    SvaraRadera