tisdag 4 oktober 2016

Ser du stärnan i det blå...


Det finns mycket jag älskar med julen, men så finns det några saker jag älskar extra mycket - och det är stjärnor. Nu älskar jag visserligen saker med stjärnor på rent allmänt och hela året om, men det blir ju som sagt lite extra till jul.

T.ex. så har vi inte haft en ljusstake hemma de senaste åren, utan enbart julstjärnor i fönstren. I år har vi flyttat, så det krävs lite nya saker i modell större till fönstren tror jag. Och nu är jag alltså i valet och kvalet mellan att ha ljusstakar i fönstren eller stjärnor ... jag måste tänka på det där. För jag tycker att det är jättefult med sådana där suuuperstora stjärnor i ett helt vanligt vardagsrum, de kräver liksom sin yta och trots stora fönster så har vi inget chateau direkt. Sen vill jag ju att de ska vara fina, ha ett mysigt sken såklart(d.v.s. inte helt vitt).

Tills jag kommit på vad jag vill ha så stjärnspanar jag på andra julpryttlar som dessa:

Lagerhausbox - måste köpa typ tio sådana här!!!

ÄLSKAR denna!!! Från Lagerhaus

Påse - Orion från Lagerhaus
Halmstjärna, och bild, från Åhlens
Röd härlig stjärna, och bild, från IKEA
Helst skulle jag dock vilja ha den här:




Bild från Tradera

Vad kör ni på - stjärna, ljusstake eller både ock?

/Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar