fredag 6 oktober 2017

Allers jul

Ni som följer mig på instagram såg kanske att jag köpte säsongens första jultidningar i går: Allers Julmagasin och The Christmas Magazine.
 Allers Julmagasin tycker jag har varit lite upp och ner ibland. Men jag gillar årets - den känns liksom nydanande. Nya, roliga typer av pyssel och fix, inte så mycket "gamla recept" (även om även jag gillar vanliga hederliga lussebullar) och ja...den är liksom uphottad till 2017 utan att förlora sin liksom varma och "vi vanliga människor-känsla". Kul tycker jag.

På minussidan tänker jag genast tävlingar och korsord. Älskar Allers korsord annars och skulle gärna ta ett eller ett par stycken i julformat.
Men jag tror att de satsat hårdast på handarbetsinslag i år och det funkar superbra.

Jag har många småfavoriter - men en sak jag gillar mycket är alla stick-, virk- och broderimönster. Enkla, fina och roliga.



 KLassiker att Leila är med i julsammanhang, but hey- itś all good!
Lite cookies (...rysning) och grejer - kul.



Jag tyckte också att det var fina och roliga växtinslag i tidningen. Bland annat de här kransarna:


En av mina aaaabsolut favoritgrejer var i alla fall den här paketinslagningen: GENEALISK!!!! och sååå fin.

Sist men inte minst, måste jag även ge en heads up för : Allers Julmagasin Adventstider som kommer den 23 november - spännande!

 Och om du undrar: JA - köp den. Helt klart värt!

Har ni köpt/kommer köpa Allers Julmagasin i år?

/Jessica

1 kommentar:

  1. Jag brukar inte köpa så mycket jultidningar, men jag blir sugen när jag ser den!

    SvaraRadera