söndag 5 november 2017

Höstlovet och det där juliga som uteblev...

Ja...den här veckan som jag varit ledig skulle ju gå i julens tecken var tanken...men en nästan 3-åring är ju liiite mer stjälp än hjälp och det här att sitta ner och blogga, julinspireras av filmer eller nätet, julspana på stan...byttes rätt fort mot sandlådan, lekdejter, städning inför kalas, bakning inför kalas, leka, och när jag hade en stund över: LÄSA! (kallas ju faktiskt läslov också...)

Så mycket lite jul och mycket gos, prat och lek - och det är ju faktiskt väldigt härligt det också. Jag lovade nämligen mig själv EN enda sak när jag fick barn: Ge alltid tid! skäm bort med tid, lyssna alltid och var tillgänglig! ... alltså nu funkar det ju inte alltid så..det förstår ju alla. Men jag försöker och den här veckan lyckades jag!  =)

/Jessica




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar