tisdag 16 oktober 2018

Julspaningar och inköp

Igår hade jag (rita kors i taket) några timmar på egen hand - och dem spenderade jag med att åka till IKEA och julspana och handla lite grejer.

Det var långt ifrån upplockat och klart på jultorget, men det var en början och fanns en hel del att titta och känna på.

 Är så sugen på den här...men jag har redan en perfekt ljusväggsgran till klassrummet...
Grinchgranen



 Granarna i sig var inte så fina. De kändes ganska 80-tals-plastiga (ni minns de där som tappade "barren" och så fick man sätta dit dem igen...)...


 ... julkulorna var desto finare. De här röda glaskottarna med guld på...alltså såååå fina. Den här vägrade dock hamna i fokus. De rutiga kulorna var också superfina.

Den retrolovern jag ändå är ville gärna ha den här brickan som jag tycker andas lite 50-tal nästan. Men jag köpte den inte (kanske dumt?), för jag är inte en brickmänniska. Men jag önskar att jag var en brick och te-människa.

 Ikeas "sagotema" i år är så himla fint tycker jag. Den här läsande lilla grävlingen är ju så jädra göllig.


Alltså, jag som var lite sugen på de där nycklarna - men de var ju helt gigantiska. Tog ju upp en hel näve. Så de får nog stanna kvar i affären. Dock charmigt om någon vill ha en "Tomtens nyckel".

Det som fick följa med mig hem är:


 Ljuslykta som Lalo ska få juldekorera (superbra att den är lite fyrkantig)
Julgranar
Servetter
Snögloben med grävlingen
Julpåsar
Julpapper och den här bedårande brickan...nä, jag är ju som sagt ingen brickmänniska, men kunde inte motstå... =)

Har ni spanat in IKEAS jul ännu? Har ni någon favvo?
/Jessica



1 kommentar:

  1. Ser ut som att du hittade många fina saker IKEA. De där påsarna med granar på var bara för fina ��.

    SvaraRadera