söndag 7 november 2010

Dagens pyssel

Jag såg ett uppläggningsfat på Lagerhaus som har en liten vit och guldig gran i mitten - jag önskar mig ett!
Men så sa mitt sambohjärta: "Men det kan du ju göra själv!"
Så jag gjorde det!

Såhär gick det till:

1) Inköp av fat på secondhand. Jag hittade ett litet med vågig guldkant och ett större med guldkant och två "handtag". Kostnad: 20 kr

2) Införskaffa något att ha på faten. Jag hade tänkt mig leksaksråddjur, men hittade inga. Istället hittade jag en porslinstomte och en guldig tomte som egentligen ska hänga i julgranen.

.
3) Slipa undersidan lite så att limmet fäster lite bättre

4) Limma med lim som fäster på porslin. Jag använder limpistol.
5) Låt torka och använd till julkakor, julgodis...julmat eller vad som passar



Total kostnad: fat 20 kr tomtar 35 kr = 55 kr för två originella julfat, jag är nöjd =)

15 kommentarer:

  1. åh, vad fina. Jag är också sugen på det fatet från lagerhaus, men det där såg ju inte så svårt ut.

    SvaraRadera
  2. Klok pojkvän, du hittar på så fina saker hela tiden.

    SvaraRadera
  3. Va fint det blev! Nu blev jag väldigt inspirerad att börja julpyssla lite jag med :)

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt. Tack för idén.

    SvaraRadera
  5. Wow, du är verkligen superpysslig! :) Vad fint det blev!

    SvaraRadera
  6. Jag uppskattar verkligen att ta del av er kreativitet. Mitt pyssel kommer sällan ut ur mitt huvud. Jag har många idéer men sen blir det liksom inget i praktiken. De här faten var ju supercoola!

    SvaraRadera
  7. Supercoolt ! Ja du är sannerligen pysslig : D

    SvaraRadera
  8. För jävla bra sambo du har!

    SvaraRadera
  9. Sv: Ja, vi har också ett gäng minusgrader och frost idag. Mysigt! Fast det låter kallt för dig att vara ute ja, du får klä dig ordentligt. :)

    SvaraRadera
  10. Snygga fat. Smart tänkt. Tänk va lite lim o tomtar kan göra.Jag ska prova själv.

    SvaraRadera
  11. Vad fina! Och vilken smart lösning! Bäst att anteckna.. :-)

    SvaraRadera