onsdag 17 november 2010

Segt


Just nu går jultankarna på högvarv men tiden att göra allt räcker inte till.
Efter en låååååååång dag på jobbet som avslutades med personalmöte, hann jag inte mer än hem, duscha och sen var kvällen slut och sängen hägrade.
Det ultimata vore att ha sin semester i december i stället för i juni-juli, då skulle man ha all tid i världen att pyssla runt och njuta och slippa tänka på att man faktiskt måste gå och lägga sig... =)

I måndags tog jag mig en redig myskväll. Kröpte (jo, i Lalolandet är det ett ord) ner i sängen vid 21.00, och började läsa samma bok som jag läser varje år innan jul i nov/dec. nämligen: Charles Dickens - En julsång på prosa. Jag älskar den och hans realism gör mig så insugen i historien och jag hamnar verkligen där och då och trots missären i boken så ger den mig väldigt mycket julstämning.
Det hela blev inte tråkigare av att min extremt fina sambo masserade mina ben och fötter.

Ikväll är det dags att sätta pepparkaksdeg, för på lördag är det julmarknad i Trädgårdsföreningen och efter är det dags för pepparkaksbak.

Men först: Fruk´å med lite julmusik och tända ljus.

10 kommentarer:

  1. Bra ide att läsa boken till varje jul! Här planeras det också för pepparkaks och lussebullsbak i helgen! Roliga formar du hade på dina kakor.

    SvaraRadera
  2. Dickens är kung i vintertid. Det är helt enkelt ingen jul utan Karl-Bertil, Jack Skellington eller Ebenezer Scrooge : D

    SvaraRadera
  3. Det låter som en bok jag borde skafffa! :)

    SvaraRadera
  4. Låter mysigt att läsa och bli masserad! :)

    Sv: Absolut, jag ska skriva om det i bloggen när de kommer hit, och sedan länka. :)

    SvaraRadera
  5. När man såg kortet på pepparkakorna var det nästan så man kände doften också

    SvaraRadera
  6. jag älskar att läsa jultidningar :)

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig tradition att läsa boken varje jul!

    SvaraRadera
  8. Semester i december- det var förbanne mig det finaste jag har hört sen jag konfirmerades (eller det är jag ju ens men ändå). Jag känner mig lite bestulen på julmyset sedan jag började förvärvsarbeta. Får liksom inte till julmyset, så mycket annat som går runt i huvudet. Men jag tänder ljus på morgonen och tar en ballerinapepparkaka till frukostefterrätt och hoppas att det kommer tillbaka snart.

    SvaraRadera
  9. Vad härligt :)
    Den boken är en tradition för mig också. Försöker komma igenom den snabbt nu, för jag vill hinna läsa klart den innan jag ser filmen :)

    SvaraRadera
  10. Oj, vad duktig du rä som gör egen pepparkaksdeg! Det ahr jag aldrig orkat haha. Jag tro bara att det kommer att bli fel och jag blir besvilke på resultatet..
    Är det värt ett försök och är det verkligen på mycket godare än den köpta som alla säjer?

    SvaraRadera