söndag 23 oktober 2016

Lördagens julspaning

I går skulle vi köra en julspaningsraid ute i Tornby var det tänkt. Men är en inte bilburen så får en hålla till godo med buss. Bussen är verkligen inte ett problem - om en kollar tidtabellen ordentligt! Vi hamnade alltså i spöregn vid hållplatsen(inte nära hemma) en hel TIMME för tidigt. Ett knorrigt, trött barn, spöregn och kylan gjorde att vi skippade Tornby och gick en runda på stan i stället.
Men det var ju minst sagt lättare att vara på stan när Lalo var liten, låg i vagnen och inte brydde sig om var vi var. Nu är det inte lika lätt längre. Nu började hon rätt snart tjata om att få gå hem och bygga (alltså bygga med Briojärnvägen eller Legot). Alternativ två var att få åka rulltrappa en hel förmiddag) så hon och sambon fick gå hem och jag drog en repa själv på stan innan endometriossmärtorna satta stopp och även jag tog mig hem till torrheten och värmen.

Det fanns dock en hel del jul på stan och det kändes kul och mysigt att gå i butikerna.
Min vanliga osis slog till så batteriet höll på att dö så jag vågade inte fota så mycket som jag ville.
Men Panduro, Lagerhaus, Åhlens, Clas Ohlson, Akademibokhandeln och Hemköp hanns med i alla fall.
Det var egentligen bara Åhlens som fått upp ordentligt med julgrejer, men de andra (utom Hemköp) börjar lite smått.

Min vana trogen köpte jag paketinslagningsmaterial ... det här borde jag nästan söka hjälp för.
Här är gårdagens julskörd.
Och Nä, bilden vill inte vända på sig...
 Julpapper, jutesnöre, silkespapper och en blå, rund Orionask följde med hem från Lagerhaus


Har ni något speciellt tema på julklapsapper etc. till jul?

/Jessica

5 kommentarer:

  1. Fina saker du köpt.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ja, det var mysigt, nästa helg lär de flesta affärer vara uppe med sitt kändes det som =)

      Radera
  3. Kör en favorit i repris från förra året med svart papper, vitt tårtpapper+papperssnöre och rött lack. Väldigt snyggt blir det! :)

    SvaraRadera