tisdag 12 december 2017

Origamipyssel med jultwist


Jag började göra det här pysslet för många år sedan, men har inte visat det förens nu p.g.a att jag oftast pysslar det i mellandagarna av någon anledning - men nu så.
Jag kallar det egenkomponerat origamipyssel med jultwist!

Du behöver: 
Bra, små oriamipapper i kvadratform (jag köper mitt på "Hos Rudholms" här i stan.)
Fina bokmärken - jag gillar de gammaldagsa
Limpistol eller vanligt papperslim
Snöre/tråd


Gör så här: 
1- Vecka papprena som på bilden.

2 - Vik dem på mitten och limma ihop.


3 - Limma sedan ihop de två "halvmånarna" med varandra så det blidas en rund stjärna.
Det gör inget att du drar lite - bra papper pallar det.

4 - Limma fast ett bokmärke på framsidan och en tråd/snöre på baksidan så du kan hänga upp det


5 - Klart att hänga upp och dekorera granen eller något annat.


/Jessica

5 kommentarer:

  1. Å va fint det blev.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt GOD JUL!!
    Tack för all julstämning som du sprider <3

    SvaraRadera
  3. Hej! Har bytt namn på min julblogg från Johannas julblogg till Julen enligt Johanna, hoppas du hittar dit! /Johanna

    SvaraRadera