söndag 8 januari 2012

En julsaga med Sven Wolter

Sven Wolter läser en julsaga av Charles Dickens - att jag missat detta - skam på torra land säger jag bara!
Igår fick jag i alla fall nys om det och nu ska här lyssnas medan jag lektionsplanerar lite.
Jag älskar Wolters röst och jag älskar P1, så ja - det lär ju vara en superbra kombo helt enkelt!

Bild från Sr.se


Idag har vi fortsatt snö och kallt. Jag ska sitta inne några timmar och planera vårens lektioner innan jag beger mig ut i krispiga luften och den härliga snön. Vad gör ni - nu när det bara är en vecka kvar på julen?

//J

4 kommentarer:

  1. Ahh... Den spanas in nästa år.

    Idag blir det Tour De Ski för hela slanten. När de tagit sig i mål ska jag kanske gå ut och köpa tulpaner :-)

    SvaraRadera
  2. Sv: Om det är någon tröst så är det inte din blogg som jävlas - det är min... Jag har haft problem med RSS-flödet, och har du lagt till mig innan jag "lagade" det så hittas inte mina uppdateringar. Så radera länken till mig och lägg till mig igen så ordnar det sig.

    Dessutom är det inte för sent att prata om rosa julgranar ;-)

    (ordverifieringsord: ducopedi. Låter som en läskig sjukdom)

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag vill bara tacka dig för tankvärda ord och tips. Jag har följt dig sedan november månad och det har varit trevlig läsning. Jag har också andvänt mig av dina tips på andra julbloggar. Jag som tackar är en skånetös. Åsa

    SvaraRadera
  4. Till Anonyma skånetösen Åsa: Tack! Vilken värme som spreds i mig när jag läste din kommentar. Jättekul att höra! Välkommen...eller välkommen åter kanske jag får säga nu =)
    Annars får du hoppa in på "Lalolandet" resten av året. Tack igen, verkligen peppande!

    SvaraRadera