onsdag 16 september 2009

Letters from father christmas

Igår beställde jag mig själv en julbok av ingen mindre än fantasyguden J.R.R. Tolkien. Jag är ett stort Tolkien-fan. Och som författare är jag extremt ödmjuk inför hans, enligt mig, enorma förmåga att skapa karaktärer och en litterär värld som känns så äkta så man tror sig kunna ta på den.
Nu när jag deklarerat min kärlek inför Tolkiens författarskap så kan ni ana hur förvånad och glad jag blev när den här boken dök upp ur tomma intet. Jag har aldrig hört talas om den förut, men blev glatt överraskad och trots den extremt skrala kassan så kändes det värt det just nu. Nämligen:

Jag beställde min på CDON och använde mig självklart av "Godhandling" innan jag gick in där och gjorde min beställning. Boken kostade bara 84 kronor och jag köpte den på svenska bara för att jag kanske kommer vilja läsa den för min kusins barn eller högt för min sambo och då är svenskan enklare.
Det här är ju en perfekt julklapp till ett Tolkien-fan som kanske även råkar gilla julen väldigt mycket ... med andra ord har jag köpt den första julklappen till mig själv i år =)

Allt gott, nu: PLUGG! (SUCK)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar