onsdag 8 september 2010

Alladins nya smak

Igår var det saffran, idag är det jordgubbscreme?

Enligt Resume.se kommer den nya alladinsmaken (ägglikören blev ju utröstad förra året) att vara inget mindre än: JORDGUBBSCREME.
Nu vill inte varken någon på Marabou eller Kraft Food bekräfta eller dementera rykterna, men ändå; OM det nu är så så kan jag inte låta bli att undra varför man tar bort en äcklig tantpralin och ersätter med en annan. Och inget ont om tanter, jag älskar tanter, men de har oftast en mycket konstig smak vad gäller sötsaker (ni vet som sån där grön, rund finskmarmelad..-hualigen).

Men, jag ska inte vara så hård mot pralinens smak. Det jag verkligen vill komma åt och undra över (om nu Resume.se har rätt) är varför i hela fridens dar pralinen ska se LIKADAN UT som den äckliga ägglikören som fick lämna asken.???
Är det måhända för dyrt att göra nya formar och onödigt att kasta de gamla? Bra miljötänk visserligen, men jag kommer ju inte kunna äta den nya i rädsla av att drabbas av ägglikörexplosion i munnen när jag sätter tänderna i den...minnena sitter i !
Bilden är från resume.se

Asken kommer vara snygg dock, 30-tals stil, det gillar jag.

Vad tycker ni? Är det inte lite trist ändå om pralinen har samma form? Ny smak och ny form hade varit mycket roligare och nyskapande. men jaja, vad är en bal på slottet...........

p.s. jag kan inte hålla mig snart längre; jag MÅSTE ha Ballerinapepparkakor!!! d.s.

7 kommentarer:

  1. Jag gillar jordgubb så jag tror att det kan bli gott! Men jag håller med dig om att det vore roligare med en ny form! :)

    SvaraRadera
  2. Jordgubb ???? Håller med om att idén med att byta ut en tantpralin mot en annan är befängd. Det ska väl vara nåt gott? Varför inte ta kaffe eller nåt som man ... ja jag vet inte vad. Men saffran som glögg lär vara sant för på lurans blogg finns en länk till beställning och adressen är:http://lurans.blogg.se/

    SvaraRadera
  3. Stockholmsjul: Jag älskar jordgubbar, men vill ha dem i dess vanliga form. Jag är lite tveksam, men man ska inte ropa hej..osv =)

    Metronyx:
    Ja, visst är det rappakalja av alltihiop. Tanter i all ära, men nån måtta får det väl vara. Åhhhhh....kaffe. Jag ÄÄÄLSKAR kaffe och chokladsmak ihop, eller kardemumma...

    Jag kommer nog inte beställa någon glögg, men jag testar den gärna hos någon annan =)

    SvaraRadera
  4. Nämen usch. Lidl har sålt chokladägg med "jordgubbs"creme till påsk. De är inte goda. Det mesta med jordgubbssmak blir artificiellt , förutom jordgubbar då. Ägglikör är ju i alla fall en sort creme redan från början. Jag hör ju också till fåtalet som faktiskt tyckte att den var helt ok. Men håller med dig om att om man nu ändå ska in och rodda och byta ut innehållet bör man ju byta utseendet också så att folk inte blir helt vilseledda.

    SvaraRadera
  5. Mja, det var nog inte vad jag hoppats på heller. Däremot gör jag tummen upp för den trettiotalsinspirerade asken! Spännande!

    SvaraRadera
  6. Fridolin: Ja, eller hur. Jordgubescreme äts i tallrik med mjölk, ägglikör dricks, eller äta i choklad av dig...och gamla tanter ;)

    Jag hade velat ha någon rolig form, helt trekantig kanske, eller i form av en jordgubbe om nu så är fallet att smaken blir den.

    Lotta: Asken, kan man ju spara och göra mycket rolig med....typ förvara årets julkort eller nått.

    SvaraRadera
  7. Jag håller med dig om dom nu ska byta smak kan dom väl också byta form varför inte låta den likna en jordgubbe

    SvaraRadera