lördag 13 augusti 2011

Julkalendern 2011

Jag har skrivit om det tidigare, t.ex. här, men gör det igen; årets julkalender heter "Tjuvarnas jul" och utspelar sig i 1800-talets Stockholm. Gustav Hammarsten ( som för övrigt hade ett otroligt bra sommarprat i juli) spelar huvudrollen. Men han är inte det enda ansikte vi känner igen. Även gamla "Rednex-stjärnan", Annika Ljungberg är med och har lite bilder på sin blogg från inspelningarna.
Här, på Annika Ljugbergs blogg, kan man läsa mer:
Annika om Tjuvarnas Jul



Nu: Bondens Marknad med Dra-maten så jag får hem alla grönsaker!
/J

3 kommentarer:

  1. Whoa...Ljungberg i en kalender. Vi får se om den blir så episk som hon hoppas på : ) Den har ett plus och det är att den verkar ha en tidsepok som jag uppskattar...förr!!!!

    SvaraRadera
  2. Metro: JAAAAAAAAAAA!
    Jag älskar sent 1700, och så ända fram till sent 1800-tal. Det är den bästa tiden rent litterärt (dock inte bästa rent förhållandevis och samhällsmässigt). Ska bli spännande tycker jag. Men det blev plötsligt stora ord den ska leva upp till ... =)

    SvaraRadera
  3. åh vad roligt! kul att det har kommit info om den nu, ska definitivt läsa mer! och kul att du börjat julblogga för i år, har redan börjat frossa i det julbloggar som finns :D

    SvaraRadera