söndag 9 september 2012

Kaka...PEPPARKAKA!!!!

Hela gårdagen gick jag runt och längtade till någon eftermiddag, en helg i sen oktober, då allt är kallt, grått och bitande. Ni vet en sådan där eftermiddag då hemmet är städat, inga måsten finns och det enda man gör är att sätta sig i soffan, filten över knäna, kaffet i koppen (eller teet om någon så föredrar), film på tv:n och Ballerina Pepparkaka på bordet - helst två rör- för ett räcker inte länge om jag väl börjat. 
Det gick jag och längtade efter igår - nästan lite sur över det fina vädret och värmen.
Och så idag... jag kommer in på Priso, jag har bananer, hamburgerbröd, fil och keso i sikte.
Men vad står i min väg om inte en PALL med Ballerina Pepparkaka - 2 för 10 kr!!!
Men kom igen liksom - dolda kameran? The Truman show? eller bara ett ödets nyck? Vilket spelar egentligen ingen roll - för jag har två rör Ballerina Pepparkaka... nu är det bara resten som fattas!



2 kommentarer:

  1. herregud så gott.. önskar jag fick tag på julgotte också, men det närmaste i vår stad är juliskum och det var ingen höjdare!

    SvaraRadera
  2. 26O va jag blev sugen måste kolla om dom kommit här i Stockholm än.

    SvaraRadera