torsdag 8 december 2016

Fler bra julfilmer på "Nettan"

För första gången sen vi skaffade Nettan så har det drällt in en hel drös med julfilmer - i precis rätt tid!!!
Förut om åren har de kommmit i juni, eller mars eller på sensommaren. Men nu har det alltså ploppat in en hel del bara den senaste veckan. Toppen tycker jag (speciellt i vabbtider).

Många är ju dåliga (som sig bör), men så såg jag tre filmer i går som jag gillade. I alla fall två kommer jag garanterat se om där det nyaste tillskottet är:
The spirit of christmas


Bildresultat för spirit of christmas hallmark
bild från imdb
Plotten är: Skitsnygg kille älskar tjej på 1800-talet - dör.
Skitsnygg kille "lever kvar" som spöke i vår tid, annan tjej kommer till huset som ska säljas, låter sig inte skrämmas, ska reda ut saker om skitsnygga killspöket och blir kär i detsamma.

Alltså bra film som är jättesnöig och jättejulig med en härlig miljö och ändå bra handling. Sen att jag älskar 1800-talets senare hälft kan ha bidragit till mitt gillande. Hur som sevärd!

Har ni någon JulNetflixare som ni rekommenderar?
/Jessica

3 kommentarer:

  1. Jag är väldigt kluven när det gäller julfilm. Skådespelarinsatserna och handlingen blir oftast av det lite sämre slaget. Samtidigt är det mysigt om de får till en riktigt så där schysst julmiljö och på nåt vis måste ju handlingen vara förutsägbar och sluten lyckliga för inte vill man se en olycklig julfilm! Själv hamnade jag framför "A Christmas Detour" igår, söt och mycket julstämning i bilderna men den hade kunnat bli bättre. Det verkar som att det är ett nono att jobba på karaktärer och intrig när det gäller julfilm.

    Jag håller mig till Tomten är far till alla barnen, Love Actually, Ensam hemma 1 och The Holiday tills något bättre dyker upp. Jag har förresten sett två upptsättningar av " En fröjdefullt jul" på Stadsteatern , den borde filmatiseras! Riktigt rolig! Hjälper iof sig inte dig när du bläddrar på nettan...😁

    SvaraRadera
  2. Finns tydligen en från -86 redan. Vore kul att se hur den är,

    SvaraRadera