tisdag 28 augusti 2018

Julen på Rusta

Okej, ,terminen är igång. Jag är klasslärare för en helt ny klass och med ett helt nytt upplägg. De senaste veckorna har jobbet och Lalo krävt och fått all min uppmärksamhet, i princip dygnet runt. Men nuuuu...börjar det kanske lägga sig lite på jobbfronten. Mycket men kul - fast nu blir det jul.

Och så snubblade jag in på Rustas hemsida och insåg att deras julsortiment kommit in och blev glatt överraskad. De senaste åren har Rusta haft rätt mycket...kassa julsaker(förutom julpappret som jag av någon anledning alltid går loss på) tycker jag. Men i år känns det lite roligare.
Kolla här liksom:

(alla bilder i inlägget kommer från rusta.se)

 Blev bara så sugen på ett mysigt pepparkakshus och tänkte att i år kanske jag borde sätta fast en liten slinga PÅ huset med kristyr - går det tror ni?

 Sen tänkte jag att 2018 kanske är året då jag skaffar en grankorg...extremt otippat, men det är ju fint, så jag kanske testar.

 Den här granen måste jag nog köpa och byta ut mot Lalos kaktus som hon har just nu - säsongslampa liksom!


 Om jag får till stånd en redig julfest på jobbet - då ska jag dekorera på detta vis. Eller om jag någonsin kommer ha det där huset på landet...då ska jag också ha en låda med slingor och julkulor.

De här sammetsgardinerna med lite, lite glitter i vill jag också ha...som en juldröm!


...nä, jag vet vad jag skrev i början om "finare saker.." och den här enhörningen är ju liksom fin på sitt eget sätt - men jag tror min lilla Lalogris skulle älska denna. Och ja, ändå lite roligt av Rusta att ta in någon typ av stor, stickad julenhörning som inte känns så julig ;)

Har ni någon favorit från årets sortiment?

/Jessica

2 kommentarer:

  1. Julgardinerna är ju magiska! :D
    Jag har precis fått mitt hus på landet och hittade ungefär en sådan där låda i uthuset, så jag kanske gör mig en sådan låda. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur - måste ha de där röda. Hade jag haft ett stort murrigt hus på landet hade jag även köpt de gröna =)

      Ja, gör en låda - superfint!

      Radera