onsdag 29 augusti 2018

Johanna skrev en lista...

...för hennes blogg fyllde 6 år för några dagar sedan. Jag som älskar listor har därför också svarat på den. Från början kommer den från Lisas Vinterland

Längtar du efter snön?
Njä, inte nu, men jag önskar att det kommer sen i början av december och stannar till februaris slut...typ.

Vem vill du se som julvärd i år?
Johanna ville se Kakan Hermansson som julvärd och eftersom jag faktiskt är kompis med Kakan så vill jag också se henne som julvärd (typ varje år). Annars Magnus Carlsson från Weeping Willows eller Jill Johnsson eller Lars Lerin.

Planerar du att gå på julkonsert i år?
Jag funderar på det. Weeping WIllows kommer i år till Linköping ...men jag har sett dem ett x-antal ggr nu. Jag vill gärna gå om något kul dyker upp. 

Firar du helst jul hemma eller borta eller spelar det ingen roll? 
Eftersom vi bor mitt emellan stockholm och skåne där övriga släkter finns, så måste vi alltid bo över om vi inte firar hemma - vilket är kul och så. Men min dröm är ju att alla flyttade hit så vi kunde fira och sen ändå få komma hem till vårt eget på kvällen. Har inget favvo, vill bara inte fira där jag känner mig obekväm.

Finns det något negativt du kan komma på med julen, i så fall vad?
Alla som klagar på den!

Har du någon gång känt att det blivit "för mycket" av julen?
Nä. Sen kan jag få för mig att göra för mycket saker och om jag sedan inte hinner så kan jag bli lite stressad över det. Men jag har aldrig känt att det blivit "för mycket". 

Håller du hårt på traditionerna eller börjar du "jula" när du känner för det?
Julmusik när andan faller på - förmodligen kommer första lyssningen rätt snart. Men julpynt inte förrens helgen innan advent så det är klart tills dess. 

Fira jul i stan eller på landet, vilket föredrar du?
Det beror på: Jag vill fira med min lilla familj - det är enda kravet. 

"Less is more" eller "More is more" när det gäller julpyntandet?
Bahahah, det ena behöver verkligen inte ta ut det andra tänker jag! ;)

Klart slut!
/Jessica

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du också besvarade listan - kul att få läsa dina svar :)
    Håller tummarna för Kakan!

    SvaraRadera