fredag 7 september 2018

Julmusik to come

Ligger hemma och är dålig. Igår sov jag och låg stilla hela dagen, men jag tänkte att jag skulle palla blogga lite då jag såg att det ska komma lite ny julmusik.

Eric Clapton släpper  t.ex. en jul-LP i oktober.

Sheryl Crow släpper en julskiva i slutet på september. Hoppas den låter sådär 90-tals-raspig som hon lät då ... i min ungdom hahahaha.

... och för alla oss Hallmark-julfilms-älskare så släpper LeeAnn Rimes ett julsoundtrack i mitten på oktober.


Jag hoppas det kommer fler julskivor. Är väldigt sugen på om Mauro Scocco skulle göra en ny julskiva för hans förra älskar jag.
Vilken är er all time favourite julskiva?

/Jessica

5 kommentarer:

  1. Kul med lite ny julmusik! Jag gillar Sofia Karlssons Stjärnenätter och Johnny Mathis Christmas Songs :) Jag blandar gärna både nytt och gammalt i min lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Johnny Mathis ska jag kolla upp - och Sofia Karlssons röst älskar jag.

      Radera
  2. Michael Bublé! Hans röst är så mysig och den gör sig väldigt bra på hans julalbum.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag hör honom känns det som man är på en sådan där typisk amerikansk julfest och han är det som sjunger i bakgrunden. Härlig röst som sätter bra stämning.

      Radera
  3. För mig är Carolas "Jul i Betlehem" en riktig favorit. Är lite nyfiken på Erik Claptons nya julskiva :)

    SvaraRadera