söndag 30 september 2018

Gammaldags julpynt

Jag ska verkligen försöka att inte köpa så mycket julsaker i år. Dels har jag så mycket. Men sedan har jag liksom svårt för att göra plats för nytt då jag är en person som ändå gillar att allt pynt är som det brukar. Väldigt motsägelsefullt då jag även inte tycker att det behövs hållas så hårt på traditioner etc. ja...ni hör ju själva hur dumt det låter.

Allt detta till trots har jag redan köpt lite julsaker som jag hittat på nätet.
Jag blev jätteglad då jag hittade de här gammaldags fönsterdekorationerna hos Broarne. Jag har faktiskt letat efter sådana ett bra tag, men bara hittat "moderna" och jag ville ha den gamla typens siluetter i gult, rött och grönt.





Broarne är ett av mina bästa nättips när det gäller shopping - har garanterat något för de flesta inför jul.
En annan dag ska jag visa allt juligt jag handlat där...allt i gammal stil.

Har ni någon speciell julgrej som ni letar efter, men inte hittat?

/Jessica

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är det! Är så glad att jag hittade dem!

      Radera
  2. Åh sånna fönsterdekration hade vi när jag var liten, fast vi satte dom ofta på kylskåpet ��! Mycket fint det fanns inne på Broarnes julsortiment.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de har så fina saker. Tips är att du kollar in efter jul och typ vår/sommar-19. Då rear de rejält. Köpte bokmärken för 5kr i våras

      Radera
  3. Det är så mysigt med gammaldags julpynt!
    Jag vet att du inte ville handla mer saker men jag måste ändå tipsa dig om www.nostalgiska.se ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet är att jag VILL handla...men inte borde hahaha ;)

      Radera