lördag 8 september 2018

Julkalendern 2018

Jag tycker att SVT:s julkalendrar har hållit ett bra mått de senaste åren - vissa bättre än andra, men överlag ändå mycket bättre än i början på 2000-talet t.ex. 
Årets kalender heter Storm på lugna gatan och beskrivs av Lisa Andrae, projektledare för julkalendern, på följande sätt:


"Det är en bred kalender som vi tror och hoppas kommer samla hela familjen. Det finns humor och igenkänning för alla åldrar men också spänning och inte minst julmys med snö och jultraditioner.
    Tydligen ska kalendern handla mycket om julen, en julkamp, en liten stad och ha inslag av både saga och mystik. Så vid första anblicken låter det superbra. Sen att det är som en fantasykarta på bordet framför alla på bilden känns ju också givande =)

Jag är även taggad på radiokalendern. Förra årets var så jädrans bra alltså - Marvinter. Om ni inte har lyssnat så gör det HÄR. Är nog den bästa radiokalendern jag hört...eller i alla fall som jag minns.

Årets radiokalender heter Tonje i Glimmerdalen och handlar om: ”... längtan. Längtan efter dem man älskar och efter svar på sina frågor om livet. Och efter julen så klart!"
Jag lyssnar alltid på julkalenderna när jag åker till jobbet, så hoppas årets är lika bra som förra årets. En blir aldrig för gammal för sagor och berättelser!

Vilken radiokalender har varit bäst hittills tycker ni?

/Jessica


obs. bilderna kommer från sr.se och svt.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar