måndag 24 september 2018

En snodd én

Snodde en lista från Johanna: 


Två jullåtar...
jag gillar: Driving home for christmas & It´s beginning to look a lot like christmas

inte gillar: Little drummer boy & Blue christmas

Två köpta julgodissorter...
jag gillar: Plopp-Polka & Alladinasken
inte gillar: Ischoklad & Polly

Två sorters hemlagat julgodis...
jag gillar: Rocky Road & Tryffel
inte gillar: Kola & Ischoklad

Två julkalendrar...
jag gillar: Caspar i Nudådalen & Julens Hjältar

inte gillar: Marias Jul (minns denna som mitt livs allra första totala katastrofbesvikelse) & Superhjältejul

Två sorters julpynt...
jag gillar: Retrojultextilier & ljusslingor
inte gillar: Svartvita dekorationer & gigantiska jultomtar från typ Rusta

Två julbordsrätter...
jag gillar: Janssons frestelse & lax
inte gillar: Allt som innehåller griskött.

Två decemberdagar...
jag gillar: Juldagen & den 21:a
inte gillar: De två stressigaste - olika datum varje år ;)

Två sorters julmagasin...
jag gillar: Allers julmagasin & Hemmets Stora Juljournal(tror den heter så)
inte gillar: Allt i hemmets julspecial (ni vet den där som i typ tre år hade samma typ av omslag - himla ojulig för att vara ett julmagasinnnummer)

Två julfilmer...
jag gillar: Ensam Hemma 2 & The Elf
inte gillar: Angels in the snow & Merry Kissmas


Hoppas ni jular därute. Jag gör´t ... när inte livet kommer emellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar