torsdag 1 augusti 2019

Julbloggen är officiellt öppen !

Första augusti hörrni!

Hur snabbt gick inte den där semestern (jag har dock en vecka kvar)?
Första augusti betyder ju även öppnande av julbloggssäsongen 2019. Jag tänker inte göra någon summering av förra årets julbloggande, det slutade ju märkligt och tvärt – precis som de senaste åren har gjort … , och jag har frågat mig själv varför?

Tycker jag inte att det är roligt att julblogga längre? – Jo!
Tycker jag att det är stressande? – Ja, till viss del. Men det är inte själva bloggandet som är stressande, utan yttre faktorer.  För det tar tid att blogga – men det ger också energi.
 Den stora huvudsaken är nog att mitt jobb tar sååå mycket tid i december. Och så har jag barn, och det tar tid och kräver fokus ”här och nu” (som jag såklart hellre lägger tid på än att sitta vid datorn).

Men jag älskar att julblogga, det är roligt, mysigt, härlig gemenskap bland julnördarna som gör det och så har det blivit en del av min julstämning. Så jag sätter ribban lågt i år, och så får vi se vad som händer – nu kör vi!

Tills vidare får det bli "stengranar" vid Raset i Byrum

/Jessica

8 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! :D Jag har haft julkänslor nästan hela året så jag började förbereda inlägg redan i våras, hehe... Annars kan jag också tycka det blir stressande att blogga framåt december, då är det lättare med instagram - det är smidigare att uppdatera lite mer i farten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur - instagram är ju sååå snabbt. Men men, det får bli som det blir.
      Härligt med julkänslor sen i våras =)

      Radera
  2. Känner igen det där med att bloggen lite smådör i december. Händer ju för mycket annat roligt då! Ser fram emot attfölja din blogg i år igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju så. Och så får det väl helt enkelt vara också antar jag.
      Åh vad glad jag blir att du hänger kvar =)

      Radera