lördag 5 december 2009

5: e december

Nu har det gått ett par dagar sen jag var här. Det hinner rinna mycket glögg under broarna på bara fem dagar vill jag lova !
Vi fick reda på att vi får börja flytta IMORGON redan, så nu är det ett enda kaos av saker nerstoppade i kartonger, kassar, väskor etc som tar all plats här hemma. Sen har de senaste dagarna gått åt till att fixa mitt exarbete som skulle vara klart i fredags så det har fått vara prio #1.
Det blev i alla fall vinter i onsdags med -9,4 grader ute och ett tjockt lager frost över världen. I torsdags t.o.m. snöade det när jag satt på "jobbet" och åt lunch och sen kom mamma på kvällen och vi var på juliga IKEA och botaniserade ... bland flyttkartonger !!! =(

I går morse tog jag även den berömda sprutan så nu är jag en minigris och har rätt ont i armen, det känns som en argsint träningsvärk. Efteråt var jag även på en arbetsintervju och det gick fina fisken. Sen drgo mamma och jag runt på stan, sen åkte vi hem och lagade veggobullar med rödkål och senare testade vi Dufvenkrooks vaniljglögg och åt peppisar och kollade på "Tomten är far till alla barnen".
Vaniljglöggen var god, men smakade Trocadero, i alla fall rumstempererad.
Ikväll är det i alla fall hög tid för JULKONSERT med Sanna, Shirley, Sonja och Måns Z. Om jag hade fått välja hade jag valt bort Måns, för han är lika kliande och irriterande som eksemet-Pernilla-Wahlgren, men men. det blir nog bra. Blev lite rädd bara när jag läste i tidningen att de tidigare på sin turné sjungit en cover på Kents Sverige. Om de slaktar Kent kan jag nog nämligen inte sitta kvar, det är som att svära i kyrkan - Man gör det INTE! Men vi får se, hoppas man kan ta lite kort så kan ni få se imorgon kanske...eller...flytten går imorgon, men någon dag framöver då =)
NU: Frukost!

3 kommentarer:

  1. Lotta: ja, va brukar man säga; det är bråda dagar fram till jul =)

    SvaraRadera
  2. Så det blev du som fick springa på Ikea bland flyttkartongerna after all... Jag hoppas det går bra med packandet, spääääännande!!! Ha det bra och hälsa sambon så gott, vi hörs! P o. K Jessica

    SvaraRadera