tisdag 22 december 2009

Juligt stök och bakande bök


Utanför affären sålde de granar igår och jag skulle fråga om jag fick köpa lite granris. Men den snälla tjejen som stod där sa: "Det är bara att ta" så jag tog och tackade så mycket.
Väl hemma satte jag dem i en vas (tyvärr har vi ingen stor) på vardagsrumsgolvet, blingade upp med en rosett och lite polkakäppar och en nyinhandlad julduk undertill och nu doftar det gran så fort man kommer in i rummet, tänk va lite granlukt kan göra för stämningen. Bra tips till er som har fejkgran som vi.


Igår bakade jag mitt alldeles egna knäckebröd. Det är supergott, men lyder under sekretessbelagt recept, så jag kan inte dela med mig av det. Kanske har ni tur att få smaka någon gång däremot =)
Det är som sagt var rätt bökigt att baka, speciellt eftersom det går så snabbt att bränna dem om man inte är varsam. Men det är så gott så det är värt timmarna och svetten (för ugnen på 250 grader gör det hitt i kööööget). Snygga att stapla på hög och ge bort som present är de i alla fall och de är högt uppskattade av alla som fått smaka.

Blingade även upp en tändsticksask med ett gammalt julkort, blev både fint och var rolig toch lätt. Jag älskar pyssel som är enkelt och blir snyggt!
Idag gjorde jag världens bästa fynd. Inte många minuter från min dörr ligger en secondhand-affär som just nu rear ut alla julsaker för halva priset. Döm om min förvåning när jag hittade denna för 40 spänn!!!! Gissa vem som ska sleva risgrynsgröt ur denna imorgonkväll????
Visst är den snygg, och den är så otroligt välbevarad och ingen spricka eller skavank någonstans. Jag blev nöjd som ett mystroll!


Köpte även några juldukar för 2,50 kr/st ... som hittat!

Nä, nu kurrar magen och jag och sambokkan ska göra "jamieOliver-tatis och ugnsgrillad rödlök"..ska bli smaskens.

See ya...snart är det jul WAHOOOOOOOOOOOO


/J

4 kommentarer:

  1. Grytan var jättefin o det var ett bra pris 40 spänn som hittat. Jag kan bar hålla med o att dina hemgjorda knäckebröd är himmelskt goda.Namnam

    SvaraRadera
  2. Häftigt med eget knäckebröd, snygg grötkastrull.

    SvaraRadera
  3. Knäckebrödet ser kanongott ut och grytan var verkligen ett superfynd!

    SvaraRadera
  4. Mag. Hannele & Fridolin: Ja! Brödet är underbart gott. och grytan var nog ÅRETS FYND faktiskt!

    SvaraRadera