torsdag 4 oktober 2018

Julläsning

Hösten är här på riktigt. Vi har gått in i oktober och det är som att naturen slog om på en dag och gjorde världen gul, röd och brun.
    Hösten är ju lästider och jag drog fram alla julböcker (utom pocketböckerna) för att kolla om det var någon jag borde börja läsa snart för att hinna innan jul - och ja, ni ser ju själva:
Ska jag ta mig igenom dem är det dags att lägga på ett kol.

Som tur är så har vi många julböcker för barn så jag hinner nog igenom en 80 % i alla fall.

Först ut får Selma Lagerlöfs julberättelser vara:


Sen i december läser jag ju av tradition alltid "En julsång på prosa" av Charles Dickens. 
Har ni någon speciell julbok/text som ni alltid läser till jul?

/Jessica

1 kommentar:

  1. Vad mysigt att plocka fram julböckerna! Jag har ett gäng fina bilderböcker jag ska plocka fram ur flyttkartongerna snart. :)

    SvaraRadera