tisdag 30 oktober 2018

Halloween knackar på

Jag har aldrig varit taggad på att Halloweenpynta, men i år, med en dotter som äääälskar skelett, spöken och andra hemskheter så kände jag mig manad och har pyntat och pysslat här hemma.
Vår dörrdekoration tycker jag är det bästa vi gjort, och ännu mer spännande blev det nr jag en dag upptäckte att någon granne lämnat en spindel i nätet .... =)


En glasburk med pumpaklistermärken, några papperspumor, plastspindlar, en gammal silverbricka och en dutt "pindelnät" blir ett perfekt Halloweenstileben.




 Lalo har gjort små monster i sån där lera med små kulor i som går att forma och torka hur en vill. Alltså bästa pysslet för små fingrar som inte riktigt kan bygga stabila saker än, men som har temperament som 13st fjortonåringar om saker inte blir som de tänkt.



Själv älskar jag att rita halloweenfigurer på kastanjer med poscapennor från Panduro.
Idag ska vi se om vi får tag i en pumpa att karva i och sätta på balkongen.

Hur Halloweenar ni?

/Jessica

1 kommentar: