lördag 24 oktober 2009

Dagens julande.

Idag har jag plöjt väldigt många affärers julavdelningar. Ikea, toys R´us, Rusta, Lagerhaus (men där kommer det nog komma mer ju närmare jul vi kommer), panduro, clas ohlsson, Maxi, Åhléns, ÖoB, Eg:s... ja det var nog det.

Ikea hade mycket fint och där inhandlades lite papper och lite småsaker.
På Åhléns skulle jag köpa en uggla (som är så sjuuuukt snygg) och lyckades ha sönder den mot disken...det var pinsamt och jag gav ifrån mig en typisk barnsuck som var så hög och ljudlig så det också nästan blev pinsamt efter ett tag när jag hörde min egen suck eka i skallen på mig. Men jag fick hämta en ny ... vilket var snällt för 75 kr är MYCKET pengar för EN julgranskula!!!
Införskaffade en sjukt snygg julburk som ska ges bort med julgodis i också. På Panduro införskaffades pysselsaker och jag upptäckte att Indiskas julsortiment var otroligt mycket MINDRE i själva storlekarna än jag uppfattat på nätet. Det var en liten besvikelse. men men, där skulle jag inte köpa något i alla fall.
eh...köpte jag något mer juligt... jo det gjorde jag nog, men jag minns inte riktigt. Mest var det bara njutit att gå runt och mysa bland sakerna. Och man märker att det kickar igång på allvar snart i butikerna ... WOHOOOO!!!!

Designtorget har öppnat sin julshop

Village har en nätkatalog där man kan hitta mycket

Här är mitt och Litheas pepparkakshus som vi gav till mormor och morfar för 3 år sen. Vi gjorde ett bra jobb och Lithea dekorerade med allra största precision!

2 kommentarer:

  1. Grattis till bra köp! Ugglan är ju bara för cool. Passar inte riktigt in bland mitt röda och vita pynt men i en färgsprakande gran så.Tror att en av de där burkarna ska få följa med mig hem också. Gillar att man kan se innehållet genom locket.

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur. Jag köpte en rund, men det blir nog en fyrkantig också nästa gång Åhléns går förbi.

    SvaraRadera