lördag 17 oktober 2009

Julopest eller julkolera ???

Hitta en lista hos Julhuset och jag antog utmaningen med glädje

Köpeglögg eller hemmagjord.

Köpt. Dufvenkrooks chokladglögg. Eller Blossas från vanliga affären, gillar inte starkglögg.

*

Mandel eller hasselnötter till glöggen.

KANELSTÅNG och hemmagjord jordgubbssylt eller drottningsylt

*

Lussekatter med eller utan russin.

Jag pillar alltid bort dem

*

En färg på dekorationerna i granen eller en symfoni av färger.

EXPLOSION av färg ska det vara annars ser det så strikt ut

*

Julkort med brevbäraren eller som e-post.

Brevbäraren såklart.

*

Julbordet med dopp i grytan eller utan.

Inget kött alls för min del så inget dopp i grytan

*

Julmust eller mumma till julbordet.

JULMUST, att ha växt upp med en pappa som jobbade på PRIPPS har satt sina julmustspår =)

*

Kungsgran eller vanlig skogsgran.

Vanlig. Men vi har faktiskt en fejk eftersom den är rosa =)

*

Paket till alla eller bara barnen.

Alla är barn innerst inne.

*

Egen producerat godis eller köpt.

EGET, men den som inte orkar ska köpa så den inte känner press eller stress

*

Paketen ska var inslagna i affären eller det gör jag själv.

Jag vill slå in själv, det är en hobby jag har. Däremot ber jag gärna om papper om affären har något fint.

*

Vörtbröd med russin eller utan.

UTAN, men jag har faktiskt lärt mig lite halvt att jag inte dör om de existerar, men jag rynkar på näsan.

*

Knäck eller is-choklad

Jag älskar att GÖR A knäck och ischoklad, men jag äter det faktiskt inte. Efter alla år av kolatillverkning och försäljning av den så får jag kvälvningar av lukten när knäcken kokas. Och ischokladen är för fet för att vara god. Men om jag gör den så har jag i mortlat, frystorkat kaffe för smakens skull.

*

Risgrynsgröt eller Ris a´ la malta.

Båda. Gröten till frulle och Maltan till efterrätt. Med MYCKET blodapelsin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar