fredag 7 januari 2011

Bildkavalkad.

Har kollat igenom korten från julen 2010 och insett va mycket härliga bilder jag tagit som aldrig kommit upp här. Så nu tänkte jag att jag gör en "bildlista"(- på samma gång en uppmaning till era andra att göra varsin ni också)

Julens:

Lookalike
Rachel är skitsnygg tycker jag, dock är hon lik den här mindre vackra tomten jag gjorde på lekis någon gång under 80-talet.

Bilden är framgooglad och kommer från: stureplan.se

























Äldsta julpryl

Roligaste bakredskap
Sötaste & bäst klädda
Gladaste

Mest försenade juklapp

Underbaraste julgranskula

Snöigaste

Snyggaste vardagsrumsgardiner
Godaste nya smaksensation


Mest ojuliga, men ack så fina blomma
mest Dallaslika detalj
Mormorsgran
Enda domherrar
Bästa julklapp till sig själv - My little ponytisshe
Näsa
Tjockaste och kitschigaste glitter

Upptäckt(fattigmanssilver)
Mest juliga katt


Smygis
Nu är det snart dags att lägga ner bloggen tills jul -
men jag funderar fortfarande på att slå ihop de båda bloggarna jag har...
Det får bli en fundering som får fortsätta imorgon, för snart kommer kärleken hem från tentan och då blir det lasagne och rosé.
Tjillevippen!

5 kommentarer:

  1. Vilken kul fotokavalkad!

    Förstår att du vill fundera ett tag på hur du ska göra med bloggarna. Jag satt i samma funderingar julen 2009 fast åt andra hållet, jag har haft min julhemsida i många år och julbloggat på min vanliga blogg tills julen 2010. Det som gjorde att jag startade en separat julblogg var för att få skriva om julen när jag vill. I min pysselblogg var det alltid julpoliser som inte ville läsa julinlägg i september och oktober, visst kunde jag strunta i dem men det var då tanken om att julblogga föddes. Ingen aning hur länge jag tycker det är kul men jag testar ett år till.

    SvaraRadera
  2. Smart med en bildkavalkad. jag tycker att du ska ha en egen julblogg inte slå ihop dom

    SvaraRadera
  3. Ha ha, Rachels lookalike -jag dör! De är ju verkligen lika! Vad används bakredskapet till förresten?

    SvaraRadera
  4. FRIDOLIN: I KNOOOOOW!!!!!!
    Visst är dom lika.
    Undra om Rachel håller med =)

    SvaraRadera