söndag 2 januari 2011

Snorattack och nyårsdans



Snoret anlände som första gäst på nyårsafton, både till mig och sambon. Vill tillägga att hen var oinbjuden. Hen har sedan även valt att stanna.
Jag nyser, hostar, har kli i halsen och fruktar att grissjukan slagit till (ibland blir jag milt hypokondrisk).
Ingen av oss trodde att vi skulle palla nyårsafton, men vi la på ett kol och kom in i rätt stämning framåt tretiden på eftermiddagen och sen var det hög växel rakt in i 2011.

Middagen blev i alla fall super, efterrätten borde stått framme längre för den var lite hård men smakade bra, sällskapet var ypperligt och tovlslaget bjöd på ösregn... vad mer kan man önska sig???
Här är tilltuggsbordet:
Räkrullar, vitlöksrullar och sourcream & union-pinnar(väldigt goda)
Och bål
Vi hade frågesport (vinsten var en Dallas DVD-säsong 1&2), sedan var det tanzen hela natten som gällde. Med ett knä som ibland hakar upp sig så är det minst sagt intressant att dansa, igår var knät även sin tredubbla storlek...både snyggt och praktiskt!
Men det gör inget för jag ÄLSKAR att dansa, det är något av det roligaste och mest frigörande som finns. Möjligtvis dansar jag hellre än jag dansar bra, men vem orkar bry sig om sådant - "...det svänger ju", för att citera Aristocats.
Huvudet mådde okej igår, inte alltför dåligt, men dammsugning och alltför hastiga rörelser undanbads så det blev städning (hur 8 pers. nu kan få det att se ut som 20 dragit fram är en fråga för gudarna) och runtlullande i morgonrock, sedan tog krafterna slut. Städningen innebar även MÅNGA pauser...

Imorgon ska jag jobba...det är ju inte så jag känner mig sugen kan jag påstå. Men en kraftansträngning idag ska ta oss till MIO och soffrea och förhoppningsvis är vi en lila soffa rikare innan dagen är över så det kanske gör mig glad och ger lite ork.
Hoppas ni har det bra därute denna andra dag på nya året.
Ps. vi fann Brolle Jr på en servett och han erkände...han älskar Dr Alban! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar