måndag 8 september 2014

De första julklapparna

De har legat i garderoben ett tag nu, och några ligger kvar som är till sambon.
Men i går slog jag in de första julklapparna för året. Lite märkligt är det ju när man sitter i sommarkläder, barfota och lyssnar på Edith Piaf (sommarmusik för mig) och slår in julklappar, men men - vad gör en inte för att stilla jullängtan!


När börjar ni köpa julklappar? Är ni ute i sista minuten, eller organiserade shoppare med lista och avbockningssystem?
Jag är en blandning - har en lista, men frångår om det är något jag hittar som passar och som jag faller för direkt. Sen gör jag ju en del  klappar och det kräver verkligen sin planering så det hinner bli färdigt i tid.

I år är ju tanken att klapparna ska vara klara innan bebben kommer i december ... får se om jag klarar det!

//Jessica




2 kommentarer:

  1. Eftersom jag själv oxå gör julklappar så blir jag ju verkligen nyfiken på vad du brukar göra för julklappar? Det är himla synd att man inte kan lägga upp bilder på vad man gör (eftersom en del familjemedlemmar läser bloggen...) Skulle vara kul att utbyta idéer!

    SvaraRadera
  2. Än har jag inte köpt något, men det börjar bli dags... Förstår att du vill vara klar i god tid i år.

    SvaraRadera