tisdag 12 oktober 2010

Årets Julbok

Förra året skrev jag en liten julbok.
Den innehöll allt från julkortslista till vilket nytt pyssel eller vilken ny mat vi skulle införa som tradition.
Det var både mysigt och praktiskt att ha den lilla boken med sig i väskan så man kunde skriva upp det man kom på, eller hade alla julklappslistor i när man var och handlade.

I år är det inget undantag, utan en ny JULBOK 2o1o har påbörjats.
I år blir det även med datum i så jag kan planera min december på ett tillfredsställande sätt =)
Här är årets bok:

4 kommentarer:

  1. Fiffigt! Och mysigt med en hemmagjord. :) Jag har beställt en från Australien som jag skrivit om, den fyller samma funktion. :)

    SvaraRadera
  2. Smart med en julbok, kan var något att efterapa.

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé!
    Själv har jag en bok för julminnen, väldigt bra att läsa gamla texter när man vill komma i stämning :)

    SvaraRadera
  4. Therese: Jag såg den från australien - jättefin.
    Men själv gör jag min egen, jag vill ha en rätt liten som kan rymmas i innerfickan.

    Mamma: GÖRT!

    Tess: Ja, alltså jag gör samma sak i julboken. I slutet så skriver jag om hur julen varit/december varit etc. Det är kul att läsa sig tillbaka till året innan.

    SvaraRadera