söndag 24 oktober 2010

EN VIT JUL

Hos Sannas Christmas hittade jag detta intressanta och mycket bra initiativ:

"En vit jul"

En vit jul - handlar om att ge barn/familjer (- hur dessa än ser ut) en chans till alkoholfria föräldrar/makar/partners/sambo under jul och nyårshelgerna.

Jag själv är inte nykterist, och jag har inget som helst problem med att människor dricker alkoholhaltigt på julen. Det är ju stor skillnad på att dricka och ha alkoholproblem.
Men jag känner även människor som har, eller har haft, stora alkoholproblem och därför kommer jag välja att stötta "En vit jul" i år. För jag känner att det ställningstagandet är något jag gärna gör. Jag är minst lika nöjd med julmust - om inte mer nöjd!


Om ni är intresserade - så klicka på bilden eller den röda länken.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen hemskt hur många barn som far illa pga alkoholiserade föräldrar. :(

    SvaraRadera
  2. Therese: Ja, visst är det. Hoppas att "En vit jul" kan få fler med missbruksproblematik att öppna ögonen och låta bli i år.

    SvaraRadera