fredag 23 december 2011

Det här med julpapper...

Jag älskar att köpa saker som ska användas till paketinslagning. Jag vet inte varifrån jag har fått denna fascination, men jag har den likväl.
Varje år (så även i år) säger jag till min sambo:
"I år ska vi bara slå in paketen i röda, naturfärgade och möjligtvis vita papper. 
Då kan vi lacka dem med lackstång och så ska vi dekorera med natursnören och annat naturmaterial, det är så hiiiimla fint med sådär lite gammaldagsapaket".

Min sambo håller med och är ju den av oss som skulle kunna hålla detta s.k. "löfte".
Men så kommer då oktober när julsakerna börkar komma fram i affärerna... och det är någonstanns där som allt spricker. Det är nämligen då julnörden som älskar glitter, prassel, glim och glam, papper, snören och naturmaterial kommer fram. Det brukar gå till ungefär såhär:
Jag kommer in på t.ex. Åhlen´s eller Rusta. Plockar bland juletingen och tindrar med ögonen och känner sprittet i hjärtat av glädje och mys över julsakerna...och så ser jag det; pappret som glimmar, har söta tomtar på, ser juligt ut, ser gammalt ut, är enfärgat etc. och då plockar jag på mig ett av varje PLUS lite olika snören som inte alls är naturlika utan glimmar så mycket de kan och ja, där och då spricker det. Sen sitter jag där en kväll och säger samma sak igen. Men så blir det aldrig så.
Och idag...när jag slår in sista julklappen säger jag till min mor: 
"...alltså jag säger så varje år och så blir det aldrig så, men till nästa jul...då ska jag verkligen bara ha naturmaterial och enfärgade papper så att vi kan lacka dem".

Men earth to Jessica liksom ... det kommer ju inte att hända. Men jag gillar väl att leva i villfarelsen att det en dag.... så kom ihåg att fråga mig nästa år ;)


Dan före dan nu vänner.... har ni det bra därute?
//Jessica

5 kommentarer:

  1. Absolut!
    Tyvärr är vädret inte bästa men men det får gå ändå....

    Vill passa på att tacka dig för dina blogginlägg och bilder dom får en verkligen att komma i stämmning inför julen!

    Önskar dig en riktigt God Jul & Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en riktigt GOD JUL! Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Underbar julgran, jag är avundsjuk ;)
    God jul!

    SvaraRadera
  4. Jessica! Jag vill önska dig en riktigt härlig och rosa jul! Hoppas din famn fylls med prassliga paket och magen med ett smarrigt julbord. Njut av tiden nu! God Jul!!
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  5. Ha ha, låter ungefär som mig själv och " i år ska jag inte köpa något mer julpapper"-löftet...

    Hoppas du har haft en underbar jul!

    SvaraRadera