fredag 16 december 2011

Julmobilen

Förra året gick jag förbi en blomsteraffär varke dag på väg till jobbet. Och så såg jag en mobil de gjort av kanel, kottar och ståltråd. då tänkte jag; En sån ska jag göra!
Så skulle jag då göra den...jag tänkte; naturmaterial och tunn ståltråd. fredagskvällen och lördagskvällen gick åt till att torka apelsinskivor och clementinskivor och det kändes lämpligt istället för kottar.
Sagt och gjort....jag kan säga såhär: Jag älskade min tanke och min vision var så sjukt snygg. Mitt eget resultat är dock inte lika imponerande - men jag ska nog komma på nått till nästa jul ska ni se - trägen vinner!







Tips på förbättringar?
//J

8 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé! Duktig du är. Jag skulle nog aldrig komma på att göra något sånt där :P

    SvaraRadera
  2. Titta vad fin! Gissar att den doftar sagolikt! Jättekul idé :)
    Förbättring? Jag skulle kanske ha valt en mer julig tråd och ha tätare mellan sakerna men det är ju lätt för mig att säga som inte testat. Jag tycker din är jättebra!!
    Jag brukar trä upp apelsinskivor med rött snöre som är av hampa-typ. Kraftigt och lite styvt. Då trär jag genom hålet i mitten och sen runt en kant och i hålet igen så det blir en enda tråd hela vägen. Hänger sen girlangen som det blir lodrätt på lämpligt ställe, typ dörrposter.
    Har fuskat och köpt färdig torkade apelsiner i år. Kanske ska göra en girlang nu... Upp till bevis liksom... ;)

    SvaraRadera
  3. Jättefin. Du är bra pysslig du.

    SvaraRadera
  4. Himla bra ide! Julfint + juldoft = ännu mera jul!

    SvaraRadera
  5. http://atasteofchristmas.blogg.se/fredag, december 16, 2011

    Haha jag har så många fina ideer i huvudet & allt är så kristallklart & sen blir man inte nöjd med resultatet...kanske är det tjusningen !? våga vinn ! ; )

    SvaraRadera
  6. Haha jag har så många fina ideer i huvudet & allt är så kristallklart & sen blir man inte nöjd med resultatet...kanske är det tjusningen !? våga vinn ! ; )

    SvaraRadera
  7. Vad roligt och kreativt! En sådan skulle jag gära vilja ha i julklapp!

    Vill passa på att tipsa att jag tävlar ut 3 kit julgodis, till ett värde av 120 kr per kit. Bara att skriva ett julklappsrim, och det fixar väl en julfantast! :-)

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att den ser luktig och julmysig ut! Särskilt apelsinskivorna : )Bara att tänka på idén - julmobil, det hade jag aldrig kommit på.

    SvaraRadera