söndag 1 september 2013

Julkonserter 2013


Jag och min mamma ska på julkonsert i år. Mamma fick det i morsdagspresent redan i våras och hon blev väldans glad. Det blir en julhelg med shopping, restaurangbesök, julmarknad och julkonsert. 
I år blir det "Christmas Night", med Magnus Carlsson, Sonja Aldén och Jessica Andersson. I ärlighetens namn så är det Magnus som lockar. Jag gillar hans julskivor och har i några år velat gå på hans julkonsert, men har inte kunnat p.g.a. att den aldrig har spelat i närheten. Men i år kommer han även till LKPG och det ska bli kul. Jag antar att det blir en något mer "glammig" jul än hans tidigare julturneér,men det kan funka i alla fall.   


 Anders Ekborgs julkonsert för året heter "En stilla jul" och är troligtvis en väldigt vacker sådan då han har en röst som jag tycker passar sig väldans bra för stämningsfulla julsånger.

 Även Christer ger sig ut på julturné i år igen. Läs mer här

Julgalan 2013 bjussar på MASSOR av blandade artister. För...ja, fyra år sedan kanske så var jag och min mamma på den här konserten...det var en stor besvikelse. TRE julsånger sjöngs det och överallt i publiken hördes besvikna röster och recensionerna efteråt.... =/
Jag vet inte hur den är i år, kanske är den superuppjulad med allt vad det innebär, men jag kommer personligen inte chansa och gå på den här galan igen.


En grupp som heter Timotej ska också ha en julturné i år som heter:
Med smak av jul med Timotej. 
De här tjejerna vet jag inget om och har aldrig hört, men bilden ser ju julig och fin ut

Årets ROLIGASTE julturné/konsert måste ju ändå vara den här:
Finns tydligen både i Göteborg, Helsongborg och några andra städer - låter superkul!

Sanna Nielsen, Kalle Moraeus och Orsa spelmän har också en julturné i år, den blir nog superfin och stämningsfull kan jag tänka mig.














Sen finns det en massa andra kyrkokonserter, luciakonserter, julshower med standup och mycket mer. För en gedigen lista och för att beställa biljetter kan ni klicka in er på Ticknet och det börjar ju bli dags att beställa nu om man ska få en bra plats. Om ni frågar mig så är det här även superbra "förtidigjulklapp" eller födelsedagspresent till någon som du vill umgås lite extra med och som har allt.

Någon annan som bokat/bestämt sig för julkonsert i år?

/Jessica

6 kommentarer:

  1. Vilken toppen bra mors dags present, det kan ju aldrig vara fel.

    SvaraRadera
  2. Jag är jättesugen på julkonsert, och funderar på Peter Johansson och Matilda Hansson. De sjunger verkligen helt underbart vackert...

    Men Magnus Carlsson är inte helt fel heller...

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Då måste din mamma blivit glad :-)

    SvaraRadera
  5. Ja jag blev jätteglad, ser verkligen fram emot den helgen. Längtar redan.

    SvaraRadera
  6. Jag skulle vilja gå på julkonsert men det är så himla dyrt!..

    SvaraRadera