måndag 16 november 2015

Åh Ernst my Ernst!

Traditioner kommer och går men Ernst Kirchteiger består! 
Alltså detta riksmys till människa - jag älskar honom! Han verkar så genuint lugn, trevlig, mysig och pysslig grån hjärterot till fingertopp. 

Här kommer ett favvocitat: 

"Vad är det som gör att vissa granar faktiskt bestämmer sig för att bli julgranar och andra bara är fula?"
Bild från Skön hem/Pressbild
Jag har en massa Ernstcitat som jag älskar. Jag och sambon gjorde ju faktiskt en "Ernst-ljusstake" när vi flyttade ihop med ett annat favvocitat: 



För fler härliga Ernstcitat kn du kolla in den här listan hos Sköna Hem

Och för den som vill se mer Ernst tills det är dags på riktigt (han kommer väl på tv i år också till jul?) kan kolla in hans sida på tv4: JUL MED ERNST

Ernst är ju lite av en vattendelare - vad tycker du?

//Jessica

8 kommentarer:

  1. Älskar Ernst, enligt hans fb-sida drar Jul med Ernst igång den 3:e dec kl 20.00!!

    SvaraRadera
  2. Jeg elsker Ernst jeg også! =)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Ernst jag med. Min pappa avskyr honom men det är nog bara för att morsan en gng i forntiden uttryckte att han svar "en snygg karl" eller så känner hans manlighet sig hotad av en karl utan strumpor på fötterna som både kan hugga gran och pyssla som värsta Martha Stewart...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är liksom allt - typ bäst helt enkelt. Sen pratar han så lugnt och härligt också!

      Radera
  4. Jaså tror du att han är en vattendelare? Jag har då inte träffat en enda människa som inte älskar honom. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag vet att han är. Jag vet hur många som helst som inte tål honom. Men det är tur att vi inte tycker lika =)

      Radera
  5. Åh, jag tycker att han är underbar! <3 Men vet rätt många (framför allt karlar) som inte står ut med honom... Undrar om det kanske ligger ett litet uns avundsjuka bakom..? ;)

    SvaraRadera
  6. Älskar Ernst!! Ingen jul och ingen sommar utan hans program. (Men vet hur många som helst som tycker tvärt om) :-)

    SvaraRadera