fredag 13 november 2015

Jag har närt en julfantast vid min barm

I flera dagar satt Lalo och tittade upp på hyllan med alla kokböcker och pekade och skrattade. Jag har inte fattat vad hon skrattat åt för det finns liksom inget "roligt" och "barnvänligt" på hyllan.
Men så i går knäcktes koden. Hon sitter alltså och skrattar åt och pekar på: Vår Jul Kokbok!
Alltså lilla söttrollet! När jag väl fattade blev hon eld och lågor och sedan dess ingår den i leksakslådan och vi har bläddrat och pussat på en massa juliga rätter nu i två dagar. Stolt mamma? Självklart! ;)



Just det! Hon älskar redan leksakskatalogerna också. Det bläddras och pratas och pussas och pekas och skrattas när det kommer hästar, Pippi, Bamse, nallar, hundar, katter och andra barn. Hon trodde även att hon hittat sin far i katalogen i dag - pekade på killen, tittade på mig, sa "Pappa!" och sen pussade hon bilden om och om igen ... kanske inte bara julandet utan även glasögonen kommer gå i arv... hennes far har INTE en Justin Bieberfriyr och är defenitivt inte 15!


/Jessica

1 kommentar: