måndag 7 november 2016

Ikea och dess aldrig sinande julstämning


 I går var vi på IKEA och det må vara så att alla saker på Ikea inte faller mig i smaken. Men om det är något som de alltid uppfyller så är det i alla fall att skänka julstämning till en jultörstande småbarnsmamma med ledset barn på armen (+ att de räddar en då en kan muta med korv som dessutom är billig)

Det luktade kaffe och julljus, spelades julmusik och var sådär allmänt juligt som bara IKEA kan vara. Framförallt tycker jag att deras "kökssaker" är fina i år; papperstallrikar, muggar, handdukar etc. Men dem tog jag såklart inga kort på...
Såhär vill jag hänga upp saker hemma - ska sno idén rakt av!
 De här stjärnorna är så fina, men jag kan inte bestämma mig för om jag vill ha dem eller inte... va tycker ni?

De här paketen är geniala tycker jag. De skulle vara så snygga om de stod i ett sådant där vitt hem i en stor villa vid ett stort fönster. Hemma hos mig passar inget vitt tyvärr, men de är fina ändå.

Jag tror IKEA är en favoritaffär vid jul, det är alltid så mysigt att se alla rummen och alla grejer passa så bra i hop och så alla fina ljus och så. Ja, ger julstämning helt enkelt.
Själv köpte jag med mig ett gäng sådana här:


kommer bli så fint med ätbara presenter i till jul.

Vilka är era favoriter på IKEA i år?
/Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar