söndag 6 november 2016

Julig spaning och stämningen stiger.

Jag har visserligen haft ett halvt höstlov den här veckan, men har inte hunnit blogga allt jag skulle ändå. Dels för att jag äntligen kommit mig för att börja pyssla och inte bara skriva om det och sen har vi haft besök sedan i torsdags och då känns det så dumt att blogga. För det tar rätt lång tid.
Men nu är jag här och briefar lite tänkte jag:

Ingen har väl missat (förutom de snölösa stackarna...och kanske inte ens dem) att det snöat och blivit vintrigt. Hos oss slog det om från 6+ till -4,7 på ett dygn och det resulterade i att vi snabbt behövde införskaffa en vinteroverall till Lalo. Nu har hon den snyggaste evvah och ser ut som en liten bacill när hon går omkring - jättecharmig!
Vi samlade snö på ett ställe och la på ett annat ...
Men smakar det så kostar det och herreminje vad barnkläder är dyra när de köps helt nya! Och det är ju inte bara overall, det är vantar, underställ, stövlar, mössa och sedan gärna några extra saker att ha på förskolan "utifallatt..." som ska finnas. Den som fått för sig att det är ekonomiskt att ha barn har aldrig haft något kan jag säga - Tur att second hand och lokala loppissidor finns!
Hur som så har det här fått oss att rensa ur två stora papperskassar med kläder och ytterkläder som ska skänkas till bättre behövande familjer.


Det absolut mysigaste med fredagens shoppingtur var ju dock att staden har börjat förberedas för både jul och vinterljus (en ljusinstallationsvandring som anordnas i Linköping varje år)




 Nu är det snart dags att väcka lilla pussgrisen och baka saffranskringlor till tisdagens kakbuffé på jobbet.
Ha en härlig söndag!
/Jessica




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar