onsdag 12 november 2014

Fåglar + matning = juligt

Det är något med att mata fåglar som jag tycker är juligt. Dels är de så fina, men sen är det så kul att titta på dem och se dem äta i hierarkisk ordning, bråka, etc.
Jag matar fåglarna varje år (Ja, även om det är en mild vinter gör jag det) och sen sitter jag och kollar på dem, är så rofyllt och lugnt på nått sätt.


Nu har jag köpt det bästa fågelhuset någonsin - ett som sätts på fönstret med hjälp av sugploppar så en kan komma riktigt nära de små liven.

  
Att ha den på köksfönstret hade varit bäst, men då vi bara bor en halvtrappa upp och varje helg har ett promenadstråk för partypeople  utanför fönstret så kändes det dumt att ha något som någon full, lekfull person kan få för sig att kasta något på, så det fick bli balkongfönstret istället. Men det blir bra, för nu kan jag sitta i soffan och kolla in fåglarna i stället.
    Så nu sitter jag här, men julmusik i öronen och filt runt pensionärsbenen och kollar på fåglar...HAHAHAHA - Livet på en pinne!!!!

//Jessica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar