lördag 1 november 2014

Hus & Hem - ännu en recension

I går var det Drömhem & Trädgård som fick sen en recension och i dag är det dags för Hus & Hem.
Nästa nummer kommer den 25/11
Och Trädgårdsjulspecialen kommer den 4/11

Även denna tycker jag var bra. Den kändes något tjockare än Drömhem och Trädgård och innehåller mycket pyssel och inspiration. Men det som gör den så tjock är förmodligen alla reklamsidor (det är inte några kan jag lova) och den är inte heller riktigt lika julig som Drömhem & Trädgård, men den är bra ändå.



En sak jag verkligen älskar i den här tidningen är att hemmahos-reportagen har en ritning över varje hem. Jag vet inte vad det är, kanske är det det att bo i en stor villa ligger så långt bort för mig, så jag kan drömma mig bort lite i de här hemmen och ritningarna och planera min egen drömjul i dem, lite nördigt(eller freaky), men är härligt juligt...i alla fall i tanken ;)

Det här reportaget är något helt fantastiskt och måste läsas!!!
Hur som helst, hemmen i det här numret är ingen besvikelse och förutom de reportagen så gillar jag att tidningen är så späckad med allt från reportage och recept till enkelt papperspyssel och DIY-ideér.
Schysst origami-vintage-pyssel till granen.

Bäst i tidningen: Vintagepapperspysslet och hemmahos-reportagen.
Sämst i tidningen: Att det är så extremt mycket reklam som blir utfyllnad och inslaget med att göra personliga paket.
Personligt blev det visserligen - och så här ser nog julpappret ut om man heter Dexter och är massmördare:
Epic christmas fail om du frågar mig!
 Ska du köpa en tidning i år är det här kanske en du ska satsa på, helt beroende på vad du är ute efter. Vill du ha pyssel och juligt till max - så Nej!
Vill du ha en inredningstidning med jultouch - så Ja!
Tre guldstjärnor av fem!

Va tycker ni andra som hunnit läsa???

//Jessica

2 kommentarer:

  1. Haha, tänkte precis samma sak om inslaget med egengjorda julpappret ��.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar inredningstidningar med jultema så ska allt ta en titt på denna!
    Alltså, julpappret, epic chrsitmas fail, var ordet!

    SvaraRadera